tirsdag den 27. oktober 2015

Den "forbande" vintertid

Faktisk så elsker jeg vinteren. Den mørke og hyggelige tid. Med masser af lys i vindueskarmen og hygge under tæppet. Men min krop har virkeligt svært ved at omstille sig til vintertid. Og ja det er kun en time, men det er nu 3 dage siden at vi gik tilbage til normaltid og jeg har bare været så træt lige siden.

Jeg bliver også påvirket at det når jeg rejser, men det er normalt kun hvis det er flere timer som det drejer sig om. Men jeg syntes virkeligt at denne vinter-/sommer-tid dræner mig. Jeg er ikke en af dem som ønsker at fjerne vores tidsjusteringer, for elsker de lange sommer nætter vi få. Men er jeg den eneste som har det sådan? At overgange fra sommertid virkelig påvirker en så længe?

Et lille sidespring...

I forbindelse med dette indlæg gik jeg lidt på nettet for at låne et billede af lys, og i forbindelse med det faldt jeg over en meget væsentlig artikel. Den handler nemlig om har meget vores elskede lys forurener vores hjem. Det er så giftigt og man skal overveje nøje om det er det man vil. Jeg kan også mærke det selv nå jeg tænder lys i lejligheden. Man kan mærke hvordan ilten bliver drænet i rummet og når jeg puster lysen ud må jeg også stræks lufte ud. Jeg er slet ikke i tvivl om hvor giftigt det er at have lys tændt. Men det er jo hyggeligt. Men der findes alternative lys som er mindre forurenede for vores indeklima. Hvis du som min selv gå op i det kan du læse artiklen jeg snakker om her.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar